Summa sidvisningar

torsdag 30 augusti 2012

Lite ryggbesvär

Har lite problem med ryggen idag.
Det beror troligen på våra hårda golv i huset. Alla är av sten, jag tror det är marmor men jag vet inte säkert.
Här är det billigt och trä är dyrt.

Ja det är mycket som är annorlunda i Indien.
Tex jag skulle posta paket till mina barnbarn och det var inte bara att göra. Nej speciella kuvert med glasfiberväv i brevet. Så fick jag fylla i tre blanketter med bådas namn och adresser.
Även vad det är i paket var det en ruta att fylla i.
Har hört att många har skickat paket som aldrig har kommit fram. Det vore tråkigt.

Att handla här tar på krafterna och energin. Det är ok med själva shoppandes men sedan så ska du betala! Det traven evinnerlig tid.
Först så slår kassörskan in ean koden så ska det skrivas vad det är för vad det är för vara. Det står på engelska.
Bredvid kassörskan så kan det stå minst 3 personer som bara tittar på henne och oss. Det är butikspersonal.
Man kan tyvärr inte säga att det är effektivt här. Ok vi är väl för effektiva många gånger men så är det inte här.
En veckohandling när man har kommit till kassan och ska betala tar minst 30 min. Man kan bli galen av just sånt. Men det är on the Indisk Way.
Vi är ju där och får ta seden dit vi kommer.
Det många saknar så är det ju viss mat. Urban ska få biff a la Lindström
I helgen. Har letat efter rödbetor men hittade inga. Men vår maid köpte det hemma i sin affär. Jag fick koka rödbetorna och lade in dem efter ett recept från recept. nu .
Nu ska de stå till sig i kylen innan jag kan laga dem.
Jag blir så glad då jag hittar något annat än kyckling till Urban.
Har velat göra fisk men då valde han att gå till klubben där finns det restauranger. Han kommer inte undan fisken. Den är djupfryst och sådan vingar hemma, vit och fin.
Lite bilder det är gatubilder från Bangalore ifrån själva staden.
Stegen är av bambu och stöttorna vid bygget är av trä. Det ser man ofta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar