Summa sidvisningar

torsdag 3 oktober 2013

Födelsedag

Jag har nyss fyllt år och vilken födelsedag jag fick.
Mina älskade barn skickade en ljuvlig bukett med orkidéer.
Mina underbara vänner bjöd mig på lunch på klubben. Där blev jag uppvaktad med en enormt vacker och färgglad bukett. Man blir glad att se de höstsprakande färgerna.helt underbar.
Vi var 6 vid bordet och Nankie från Holland var med. Så vi pratade förståss engelska.
Efter lunchen så bjöd jag hem alla på em fika.
Det var väldigt kul. Då kom Tina från Scania och uppvaktade mig med en bukett rosor.
De är den färgen som är så fin och de står så länge. 
Här i Indien där man planterar och säljer rosor så här slår de ut och visar sin prakt. 
Inte som hemma där man kan köpa dyra rosor som nickar samma kväll.

Lisen kom också och gratulerade och hon hade lilla Indie med sig. det är hennes tax. 

På kvällen så hade vi tänkt åka till Windmills som är en mysig restaurant. Men eftersom det var dagen före Ghandis födelsedag så var det fullt där. På Ghandis födelsedag så firar man med att torrlägga Indien man får inte sälja sprit. Vissa restauranger och även affärer har stängt.

Då åkte vi till hotell Merriot för där åt vi underbar mat på India night. 
Urban tog någotkött och jag tog en rätt som inte gick att äta. 
Efter 15 min brann munnen och läpparna. Det gick inte att äta. 
Men det är inget att hänga upp sig på. 
Jag har haft en helt underbar dag som jag sent ska glömma.

Tyvärr så blev en av mina vänner lite dålig och kunde inte komma till mig. 
Men en annan vän kom hon har engelsklektioner och är borta på dagarna.    

De här rosorna kom vår driver med på morgonen.

Närbild på buketten.


Jag på klubben.

Här kommer Anne med den ljuvliga buketten.
Jag blir rörd.

Här är alla fina ljuvliga blommor som jag fick.

Min man kom ed de här. Så gör man blomsteruppsättningar här.



De här underbara rosorna var från mina vänner.

Den här ljuvliga orkidé buketten fick jag av mina barn.
De saknade jag mycket. Men snart är det jul och vi åker troligen hem.
Man vet ju inte vad som kan hända. 
Jag fick ju flygförbud för ett tag sedan men är ok nu.

1 kommentar:

  1. Hej Lars och Yvonne här. Grattis i efterskott! Hoppas allt går bra i indien.

    SvaraRadera