Summa sidvisningar

fredag 7 december 2012

Mysore

I lördags så åkte vi till Mysore där finns det mycket att se.
Vi stannade till vid flera sevärdheter.
Första stoppet var Srirangapattana där vi såg Srirangatha tempel.
Ett vitt tempel där märkte vi att försäljaran och guiderna var påstridiga.
Templet var fint men det är inte alls kul att gå barfota på dessa stengolv. Det får man göra i alla tempel.

Stopp nr 2 var Sangham river där möts 4 floder. Det var väldigt vackert. Man kunde få åka i små runda båtar men det såg lite farligt ut då det var så ,

Stopp 3 var i Gumbas Tippu Palace där hade en mäktig man bott tror han var kung.
Han låg begravd inne i ett tempel. Han låg begravd tillsammans med sina två fruar.
Utanför så var det många släktingar som var begravda. Ju närmare templet de låg så var de nära släkt. Man klär graven med tyg. Den mäktiga mannen hans grav var klädd med tiger tyg.

Stopp 4 var Mysore Palace en stolthet i Indien. Det var fint men då jag gick inne i palatset så kunde jag inte sluta att tänka, på hur människorna levde då.
Indien var ju väldigt fattigt och så denna överdådiga lyx.här fick vi också av oss våra skor. Här blev jag lite dålig pga att jag glömde vattnet i bilen. Vilket man inte får göra här.
Det är inte tillåtet att ta bilder inne i palatset och vakterna är inte kul.

Sedatn så åkte vi till vårt hotell som låg vid en berömd trädgård. Men det var också en stor damm anläggning där. Det tyckte jag var speciellt. Trädgården är man väldigt stolt över och det är många fontäner där. Ok det var fint men man hade planterat samma blomma i alla land men med olika färger? Lite mer hade man kunnat gjort tycker jag.
Ok blomman är väldigt vacker det är en lilja som jag inte kan namnet på.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar