Summa sidvisningar

måndag 3 december 2012

På Indiskt sätt

Ja ibland så kan man bli snurrig på indianerna. Men snart så inser man att det är ingen ide att bli arg eller upprörd för det fungerar så Här.

Tex i förra veckan så började vår AC anläggning i sovrummet att låta. Det lät som om något var löst i den. Vi kunde inte ha den på. Vi ringde i förra veckan på måndagen och de skulle komma snabbt. De kom i måndags och då var de två killar som fixade ac:n.
Idag så kom det en van med 5 personer 1 var ägaren och 4 killar.
2 av dem jobbade medan en speglade sig i backspegeln och kammade sig.
Ägaren var en stor indier med ordentlig jordglob (stor mage) han stod bara och såg på.
Vad nr 5 gjorde det vet jag inte.
Men jag plockade bort mobiler, värde saker och paddan. Allt stoppade jag in i kassaskåpet.
Det var hantverkare hos någon från Owc och de blev rånade. Vår maid och driver kollar annars allt och går efter hantverkarna.
De klev på bilbanan så jag hoppas att den höll.

När man handlar i ett köpcenter så står det vakter och kollar dig som på en flygplats.
Herrar åt ett håll och damer åt ett annat. Vakten kollar också i din väska.
Sedan så går de över en med en metalldetektor tror jag det är. Det tjuter eller plingar men det bryr de sig inte om.
Jag glömde att säga att innan man kommer in till köpcentret så kollar vakter med en stor spegel så det inte finns någon bomb under bilen.
En annan vakt kollar så du inte har en bomb i bagaget.

Vi brukar säga till varandra att nej bomben är i handväskan??

Vår ugn är ju en följetong? Vi har väntat i tre månader på att få den fixad.
Nu var en här i förra veckan och de skulle ringa Sir men ingen har ringt.
Idag så ringde vår driver till dem och de har ingen termostat och vi får vänta länge på den.
De vet inte om de kan få tag i den. Så de tyckte att jag skulle komma och se ut en ny.
Gissa vad jag ska göra på em???

Vi var till Mysore i helgen och det skriver jag om nästa gång.
Men jag kan säga att det bästa var ett fågelreservat som vi var till.

Bild 1 Urban vid hotellet.
Bild2 och 3 är risfält.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar