Summa sidvisningar

torsdag 7 februari 2013

Blommor

Idag har jag tagit bilder på lite blommor som jag har här.

Bild 1 är en stor hibiskus buske som vi har på sidan om huset den hade inte blommat innan vi kom hit enligt vår trädgårdsmästare. Han har haft hand om trädgården länge. Busken blommar varje dag med de underbara blommorna.

Bild 2 är blommor i vår häck på framsidan av huset. Jag vet inte vad blomman heter.

Bild 3 är vit flamingo blomma som jag har på altanen.

Bild 4 och 5 är den hibiskusen som välkomnar mig på morgonen.

Bild 6 blommor som min maid gör som välkomnande vid dörren.

Bild 7 röd flamingo blomma också på altanen.

Bild 8 min ylang- ylang som doftar så underbart gott, ett av mina favorit träd.

Bild 9 en blå klätterväxt som jag också tycker mycket om.

Bild 10 min bouganvilla som är på baksidan. Den börjar klättra fint. Det var tomt på växter i trädgården då vi kom hit.

Bild 11 vårt bananträd som äntligen har börjat växa.
Bild 12 vårt papaya träd.
Bild 13 vår fina persilja inköpt här i Indien och två moringa träd eller trummpinnsträd.
Bild14 är vårt mangoträd som blommar så fint.

Fick dra ihop det här om träden pga utrymmet.





.




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar