Summa sidvisningar

måndag 29 oktober 2012

Olyckor

Ja det heter ju att en olycka kommer inte ensam.
Det har varit 2 incidenter med vårt hus i Sverige men det är nu ordnat.

Ja idag var jag bort bjuden till en svensk granne.
Hade varit där i ca 5 min då vår maid
Ringer och är väldigt upprörd.
Jag uppfattar att någon gör något i vår trädgård?
Vilket visar sig vara fel för det är en
orm i trädgården? Då vet man ju inte om den är farlig eller inte?
Vår maid skulle ge trädgårdsmästaren vatten och var på altanen, då ringlade ormen bort från dem.
Den var alltså på vår altan?

Det var bara att försöka få tag i ormfångaren. Då fungerade ingen av mina telefoner. Vilket händer lite då och då. Vi ringde från maidens telefon.

Det skulle ta 20 min för honom att ta sig hit. Då måste det stå någon och kolla så ormen inte ger sig iväg.

Men hela gatans chaufförer stod och kollade. Så jag behövde inte be någon av vakterna att kolla.

Ormfångaren kom efter 20 min vilket är väldigt bra här i Indien.

Ormen låg mellan 2 stenblock i trädgården och de tog den direkt.

På den sista bilden är ormen i en säck av tyg.


Se på bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar