Summa sidvisningar

måndag 12 november 2012

Lite Indiska godsaker

I morgon är det Diwali som firas över hela Indien.
Man har fyrverkerier och smällare som låter något otroligt. Jag hör smatterband nästan hela tiden.
Man gör så här för att skrämma bort onda andar.
Min maid berättade att hennes man vill att barnen ska hålla i smällarna.
Jag försökte att förklara att det är väldigt farligt både för ögon, öron och huden. Men det såg jag att hon inte ville förstå.
Ja man firar stort den 13 nov i år.
Det räknas som deras nyår och att man välkomnar ljuset. Det tänds ljuslyktor överallt.
Man ska också klä sig i nya kläder.
Vi som har folk arbetar hos oss ska ge ev en ny sari och en månadslön och godsaker. Nu har vår maid bara varit här i 3 1/2 mån så någon månadslön blir det inte. Hon är sjuk idag så vi får se vad det blir.
Bild 1-3 är indiska godsaker?
Bild 4 är lite vad Indierna äter istället för hamburgare. Jag tog bilden på flygplatsen i Dehli.
Bild 5 och 7 är också på indiska godsaker.
Bild 6 visar hur luften var i New Dehli.
Bild 7 är en stor Toblerone i en affär.
Ska visa lite utsmyckning imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar