Summa sidvisningar

tisdag 11 september 2012

Lite kryp

Ja här finns det ju lite andra kryp än i Sverige.

De första dagarna här så var vi inte så noga med att stänga dörren då det blev kväll.
Vilket resulterade i att vi hade myggor inne. Så därför förstod inte jag vad det var i min säng innan jag hade något i mitt öra.

Det var myror. Varför de skulle till mitt öra det vet jag inte.
Men jag vaknade flera nätter med en myra i örat. De var ca 1 cm och röda.

Till slut sa jag: inte en natt till med myror, då tar jag in på hotell.
Då kom de och murade igen flera hål på utsidan och sprutade runt huset.

Nu blev det bättre.

Det var bra i flera veckor men så missade någon att stänga en altandörr på övervåningen och då kom det in myggor igen.

Flera nätter trodde jag att det var myggor som var på mig då jag sov men det var inte myggor.
När vi hjälptes åt att bädda i söndags så fick vi svaret.
En liten Geckoödla var på en kudde, den var ca 2 cm.
Vi släppte ut den.
Den dagen då vi for bort till Chennai så hade vi en geckoödla i sovrumstaket och den är nog kvar inne tror vi.

De är inte alls farliga men enligt maiden och vår chaufför så är de giftiga. Vår maid rös då jag berättade det och frågade att du har väl duschat efter det. Det har jag, flera gånger.

Idag ska vi ut och äta lunch flera av oss Svenskor och vi som är dependent. Det betyder ju beroende av, de som arbetar.
Det står så om mig och det gillar jag inte. Urban har rätt så kul åt det för är det något som jag vill så är det att inte vara beroende.

Våra möbler är fortfarande hos tullen, vi väntar.

Bilderna är tagna då Urban var hos tullen. Han tyckte det var konstigt, allt de gjorde var att hälsa på honom.

Men bild 2 och 4 är på små kryp här.
Gräshoppan var utanför vår dörr igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar