Summa sidvisningar

måndag 10 september 2012

Möbler

Ja nu är det mer än en vecka sedan våra möbler kom hit. Men tro nu inte att vi har fått hit dem. Nej nu så är det tullen som håller på möblerna.

Man säger att det mutas mycket här, olika myndighets personer mutas.
Lika så poliser kräver mutor. En av våra svenska bekanta frågade en polis
Om vägen då fick hon betala 100 rupier ca 15 kr till polisen för han blev arg på dem. Ja det är ett konstigt land med mycket.

Mycket av gammalt skrock lever kvar, vissa saker är rent av farligt, andra är mer ok.
Men att man brännmärker sina barn det gillar jag inte alls. Det görs om barnen kräks.
Då bränner man dem med en spikskalle i tinningen, mitt i huvudet och på magen. Då slutar barnen kräkas???

Ja säkerhet det är inget som man tänker på.
Ex små barn sitter i framsätet utan bälte. Ja jag har inte sett något barn i en bilstol. Varken europé eller indisk.

Vi var och köpte växter och då borrade de hål i krukorna. Borrmaskinen var en bra Bosch. Jag tänkte så bra då har de rejäla saker... Tills skarvsladden kom fram. Se bilderna. De hade lindat som sprängtråd runt han kontaktens piggar.
Runt det sitter papper?? Så sätter de in sprängtråden rätt in i det sk proppskåpet. Men det fungerade.

Ja allt som görs görs med fusk så får de göra om. Hittills så har jag inte sett att något görs ordentligt man fuskar med allt. Så det blir gör om och gör rätt.

Hur jag än gör så får jag inte bilderna som jag vill bara så ni vet.
Mitt i allt så kommer det en bild på vår ruttna list under köksbänken.
Det är också en historia.
Det har luktat mögel under köksbänken.
Vi såg att en trälist var möglig och svartfärgad. Vi ringde och sa till ock the Lazyman kom hit och tittade. Jag kallar honom Lazyman för hittills så har han aldrig gjort något.
Han säger att allt är bra och åker. Så vi får ta en vända till med telefonsamtal till agenten och börja om från början.
Ja alltså inget fel under bänken. Telefonsamtal till agenten som skickar hit snickare och det ska inte göras något. Nytt samtal och då kommer snickare och Lazyman till, då mycket arga fru Eriksson.
(har fått lärt mig att här får man agera= bli så in i h.....e arg) för annars så tas man inte på allvar.
Jag hade även bett min man att vara hemma och vi hade väntat i ca 3 timmar. De skulle vara här inom 30 minuter. Då läste jag lite för dem och sa att vi bor i ett land där mycket är av trä och ska man kunna köra in en bordskniv i friskt trä????? Vilket jag gjorde då de var här. Då blev det annat ljud i skällan. De bytte plankan och målade den sedan. Ja nu hoppas vi att det är ok.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar