Summa sidvisningar

lördag 15 september 2012

Ljud

Vill berätta om allan fantastiska ljud som vi hör här.
Ja allt är ju inte så fantastiskt tex inte grannarnas två hundar som skäller dagarna i ända. Så fort någon går förbi eller då skolbussarna stannar utanför huset. Jag kan tycka att det är ok om en hund ger skall men de här kan skälla oavbrutet i 20-30 min.
Därför så har jag döpt dem till Pain and Ass. Hoppas ni fattar varför, till saken hör att de är från USA.

Jag förklarade för vår maid att hundarna inte mår bra av att bara stå på en balkong och skälla. Det hörde de och det var med flit. Pratade även om
Cesar Milan att han skulle behöva hjälpa dem med fostran.

Jag ska beskriva en vanlig morgon, det börjar rätt tidigt med att papegojorna låter och det är både fint och mindre fint. Det måste vara flera olika sorter.
De bor i grannens trädgård. Sedan så hör man flera olika fåglar. Det är väldigt mysigt.

Men så sätter ekorrarna igång och de låter. Man kan se på deras svansar hur de tar i. Ekorrarna ser precis ut som Piff och Puff.

Lite mer som jag fortfarande fascineras av så är det alla blommor och alla sorter av träd.
Människorna är också alltid så vänliga, fast många har svårt.
Vi var med om något som jag inte gillade och det var nere i stan.
Vi hade stannat vid ett trafikljus och det var många bilar i kön. Då kommer tiggare och de går ju alltid till en bil där det sitter vita.
Jag brukar inte ge för det har vi blivit varnade att göra.
Det var en mamma med sin lilla baby och när jag inte gav något så slog hon hårt på bilen. Man kan även se barn som tigger så. Det är ju inte så bra att gå i dessa avgaser. Ibland så är det då mycket så det är smog.

Den kvinnan på bilden är vår maid Parvatti. Hon ville inte vara med på bild men då jag förklarade att jag har ju skrivit om dig. Då var det ok.

Lite kartonger i från vår container.
Det var en liten en enligt dem här.

Foto på killarna som skruvade ihop våra möbler. Det var så skönt för Urban är väldigt dålig än av sin ÖLI.
(Övre luftvägs inflammation.)

Lastbilen med firmanamn.

Det säljer blommgirlanger i nästan varje gathörn. De smyckar man sig själv, sina hus och sina bilar med. Man skänker det även till templen.

Vår bil ska snart bli läst för tror att det heter pudja. Då välsignas den.
Tycker att det är kul att se då de sätter som teip på de nya bilarna.
Visar hur vår bil såg ut.

Nu ska här packas upp mera saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar