Summa sidvisningar

lördag 29 september 2012

Lördag

Idag är det lördag och vi tar igen oss.
Vi har varit på en "vårdcentral" då Urban har fått en förskräcklig hosta igen.
Jag vet inte om jag har visat bilder från den men de kommer här igen.

Igår var vi på mingelparty som anordnades av Svenska Handelskammaren, det var kul men mest väldigt unga.

Innan så var det Svensk lunch på UB City dom är den finaste mallen (köpcenter) här i Bengaluru.
Jag frågade vår chaufför varför man byter namn på städerna och det är för att man vill inte ha engelska namn.

Jag har även varit på en " utställning" där olika hjälporganisationer visade vad man gör för att hjälpa människor som behöver ha hjälp. Tex de som bor i slummen och människor med olika sjukdomar. Det var både barn och vuxna. De presenterade sina organisationer för oss i OWC (Owerseas Women's Club) och de vill ha volontär arbetare.
Alla är ju i väldigt behov av sponsring och OWC sponsrar de här som visade upp sig.
Själv så tänker jag besöka ett hospice som ligger här i Whitefields. Det är 5 min från oss.
Det finns också ett Svenskt par som har startat ett projekt med barn i slummen som får utbildning. Det verkade väldigt intressant.
Man saknar det mesta här då regeringen inte bidrar med något.

Hjälpmedel saknas till barn med handikapp.
Jag har lite bilder från det.

Förra lördagen så var vi på utflykt till
Pyramid valley som är ett meditationscenter här i Bangalore. Det tog 2 1/2 timme att åka dit. Det var verkligen på landet.
Vi var även till ett ashram ett meditationscenter. Ja det kan bli lite mycket ibland.
Obs att bilderna inte kommer som jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar